دانشگاه آزاد در باتلاق سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی) فرو میرود

گستردگی دامنه فعالیت های مخرب سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی)  هر روز بیشتر میشود و متاسفانه دامنه این اقدامات به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز رسیده است.

 

همانطور که در مطالب قبلی این وبسایت توضیح دادیم دانشگاه آزاد اسلامی یک توافقنامه همکاری را با سپند در یک قالب پوششی امضا کرده است. اما این موضوع به همین جا ختم نمیشود زیرا علاوه بر امضای این قرارداد همکاری، دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از اعضای بدنام سپند را به عنوان یکی از روسای بلند پایه خود انتخاب کرده است.

 

روز 13 اردیبهشت 1398 با توجه به اخبار مندرج در تارنمای دانشگاه آزاد مهندس جواد آل یاسین به عنوان رییس مجتمع دانشگاهی ولایت برگزیده شد. مجتمع دانشگاهی ولایت یکی از مراکز مهم وابسته به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می باشد، برگزیده شد.

 

بر اساس اسناد منتشر شده توسط گروه های مخالف رژیم ایران ، جواد آل یاسین در سال 2009 رییس "مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه" بوده است که از سازمان های سابق سپند بوده است.

 

 در جریان اعمال تحریم های سنگین اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران در سال 2011، جواد آل یاسین نیز به علت نقش کلیدیش در "مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه" در لیست این تحریمها قرار گرفت.

 

جواد آل یاسین مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه
 

اطلاعات فاش شده از لیست کارکنان مجموعه سپند نشان میدهدکه آل یاسین در سال 2014 کماکان به عنوان رییس "مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه" بوده است.

 

در اردیبهشت امسال جواد آل یاسین در مراسمی به سمت جدید خود در داتشگاه آزاد گمارده شد.

 

جواد آل یاسین در مراسمی به سمت جدید خود در داتشگاه آزاد گمارده شد
 

شخص سمت چپ در این عکس سید محمودرضا آقا میری رییس واحدتهران مرکز دانشگاه آزاد است که پس از ارتقا محمد مهدی طهرانچی به ریاست کل این دانشگاه،جایگزین او شد. آقا امیری نیز مانند تهرانچی دانش آموخته رشته فیزیک از دانشگاه شهید بهشتی است و همچون طهرانچی و غلامرضا اطاعتی (با شماره ملی 0057568111) از افراد قدیمی شاغل در مجموعه سپند بوده اند. با توجه به ارتباطات آقا امیری و حمایت های طهرانچی، دادن این سمت جدید به جواد آل یاسین دور از انتظار نبود.

آغاز کار آل یاسین در این جایگاه در دانشگاه آزاد با توجه به اینکه نقش کلیدی او در برنامه هسته ای ایران بر همگان آشکار شده، دانشگاه آزاد اسلامی را در لبه اعمال تحریم های شدید مالی قرار داده است که در صورت این اتقاق این میتواند یک تراژدی با اثرات جانبی بد برای دانشجویان این دانشگاه باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سعید برجی مردی در سایه برای انفجار های هسته ای

اتوبوس جادویی سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی)