محسن فخری زاده اسرار آمیزترین فرد ایران در قاب دوربین!

 محسن فخری زاده! فردی که نام او را میتوان در بسیاری از گزارش های مربوط به برنامه توسعه سلاح های هسته ای ایران دید اما خودش را هرگز!. شاید او را میتوان اسرار آمیزترین فرد پشت پرده برنامه هسته ای ایران دانست. اما ظاهرا شانس به ما رو کرده است و ما در نهایت توانستیم به فیلمی از مخفی ترین فرد هسته ای ایران ، محسن فخری زاده، مرد پشت پرده برنامه سلا ح های هسته ای ایران که در سال 2003 متوقف شد دست پیدا کنیم. اگرچه این احتمال در سطح بالا وجود دارد که این شخص کماکان در پی شروع مجدد فعالیت های قبلی و جدید باشد که بر پایه آن ایران مدام تهدید به ترک پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای (.(NPT

 

در این مقاله توانسته ایم برای اولین بار در یک وب سایت عمومی بر اساس اطلاعات دریافتی ویدئو و عکسهایی از محسن فخری زاده را قرار دهیم. این فیلم در سال 2019  تهیه شده است و محسن فخری زاده در زمان دیدار آیت الله خامنه ای با اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در بین این جمع دیده می شود. اگرچه تشخیص این شخص پشت پرده برنامه سلاح های هسته ای ایران در داخل جمع به راحتی نیست اما براساس اطلاعات واصله، توانستیم ماهیت این شخص را در فیلم تعیین و تایید کنیم.

 

روزی دیگر با خامنه ای

 

فارغ از افراد حاضر در این ویدئو ، شاید چیزی که در نگاه اول بسیار تاسف انگیز است ،دیدن یکسری افراد متملق می باشد که معمولا در هر رویدادی فارغ ار موضوع بحث، در اطراف آیت الله خامنه ای جمع شده و به صحبتهای او گوش می دهند.

 

جلسه 20 دقیقه ای (فیلم دیدار در این لینک)

 



 دیدار اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طوری که سورنا ستاری رئیس بنیاد نخبگان و معاون رئیس جمهور نیز در هنگام ارائه نظرات خودش، تمام سعی خود را میکرد که هیجان و اشتیاق خود را برای حضور در این جلسه به شدت نشان دهد.

 

 

محسن فخری زاده در زمان دیدار آیت الله خامنه ای با اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در بین این جمع دیده می شود


در حالی که خامنه ای مجددا بر نظریه اقتصاد مقاومتی خود و تئوری نفوذ فرهنگی غرب تاکید می کرد، حضار نیز سعی می کردند با تکان دادن سر خود ضمن تایید سخنان او، به مهم بودن این سخنان هم تاکید کنند.




...
 



در همین اثنا باید از فیلمبردار جلسه تشکر کرد که برای تغییر فضا، دوربین خود را به سمت حضار چرخاند. همین لحظه کافی بود که بیننده متوجه مردی شود که در گوشه عقب سالن شود که سعی در پوشاندن صورت خود می کرد.


 

او کسی نیست جز محسن فخری زاده که در ردیفهای عقب در کنار پرویز کرمی، رئیس سازمان توسعه علمی، فن آوری و اقتصاد و همچنین حمید لطیفی، استاد فیزیک لیزر دانشگاه شهید بهشتی با عینک عجیبش نشسته بود.

 

 

در همین راستا، عکاس جلسه حتی عکسهای بهتری هم از این مراسم گرفته ( عکسهای در سایت آیت الله خامنه ای قرار گرفته)بدون اینکه احتمالا بداند چه کسی در عکس قرار دارد.

 



و از یک زاویه دیگر



 

اما این مطلب صرف نشان دادن چهره محسن فخری زاده، مرد پشت پرده برنامه سابق ساخت سلاح های اتمی ایران و تحقیقات هسته ای فعلی ایران نیست. بلکه نکات دیگری نیز در اینجا وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

 

این شخص، کماکان جز حلقه افراد نزدیک رهبری جمهوری اسلامی می باشد.

 

اینکه محسن فخری زاده کماکان علی رغم گاف بسیار بزرگی که مجموعه تحت مدیریت او ( سپند) (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی) در به سرقت رفتن اسناد محرمانه آن سازمان داده بود، کماکان در حلقه نزدیکان رهبری قرار دارد، نکته بسیار مهم و قابل تاملی است. این بدین معنا می باشد که سپند علی رغم عملکرد ضعیفش، همچنان جز سازمان های مهم و تاثیر گذار در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی است که این را میتوان یک فاجعه نامید.

 

فخری زاده ، شخصی دوربین گریز.

 

همانطور که در فیلم دیده میشود، در جمع حاضر در ویدئو بالا، تنها این فخری زاده هست که تلاش می کند در مقابل دوربین صورت خود را بپوشاند تا دیده نشود. شاید این را بتوان دلیلی بر ادامه فعالیت های مخرب فخری زاده  دانست که ترجیح میدهد کماکان به عنوان فرد مرموز برنامه های هسته ای ایران که ناخوشایند جامعه جهانی است باقی بماند.  اما سعی ما در این وب سایت این هست تا حدالامکان پشت پرده های مخرب برنامه های هسته ای و نظامی ایران را بر اساس اسناد معتبر برملا کنیم.

 

فخری زاده، فخری زاده سابق نیست.

 

بدون شک فخری زاده روزهای طلایی خود را در برنامه ساخت سلاح های هسته ای ( آماد ) را فراموش نکرده و اینکه چطور با اشتیاق و انرژی تیم خود را رهبری می کرد. اما این روزها فخری زاده پا به سن گذاشته دیگر مانند گذشته چابک و سرحال نیست و ظاهرا نسبت به روزهای طلاییش کمی اضافه وزن هم پیدا کرده است. اما این بدین معنی نیست که او از زندگی شخصیش لذت نمی برد . بلکه ساعت گران قیمتش و اضافه وزنش نشان از این دارد که بودجه نامحدود سپند برای او بسیار خوش یمن یوده و میتواند هر روز خود را بهتر از دیروز کند.

 

حال پس ار انتشار این فیلم باید دید آیا سیستم امنیتی ایران به  دنبال این خواهد بود که منبع افشا فیلم را پیدا کند یا خیر، اما ما کماکان منتظر فیلم های بیشتری از او هستیم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانشگاه آزاد در باتلاق سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی) فرو میرود

سعید برجی مردی در سایه برای انفجار های هسته ای

اتوبوس جادویی سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی)